בין שני עשורים - קולקציות הסתיו של ZARA ו- H&M

התחכום של H&M
השבוע הוצגה קולקציית הסתיו של H&M, קולקציית הסטודיו - הקולקציה היקרה והמצומצמת יותר, אבל כזאת שמייצגת את הקו העיצובי לכל הקולקציות של החברה השוודית לעונה הקרירה שכולנו, או חלקנו שכבר היו ביוון, מחכים לה בקוצר רוח. הקולקציה מפתה, מינימליסטית, נעימה, ומציגה צבעוניות מושלמת לחורף הקרוב. הלוק האולטימטיבי לסתיו, על פי השוודים, מורכב מגוונים גוונים כהים, בעיקר שחור וירוק ועיצובים מינימליסטיים וזורמים על הגוף, ומגוונים חמים של סתיו כמו בורדו וכתום חלודה. כמובן שהם לא שוכחים את גווני הכאמל והאפור שאין ממש חורף אמיתי בלעדיהם.
מה שכל כך אהבתי בקולקציה זה שהיא מיניליסטית ומציגה פריטים שהיו אופייניים מאוד לשנות ה-90 כמו גולפים ומכנסיים מתרחבים, אבל האפיל שלהם הוא משהו בין מינימליזם עתידני, חללי ומבריק שמאופיין בפריטי לורקס ודמוי עור לקה, לבין וייב מעט סבנטיזי שמתגנב רעיונית, בעיקר ברמת הצבעים החמים וההדפסים שיש בקלקציה. ניראה כי המעצבים השוודים  רצו מאוד שיצא להם 90's אבל לא רצו לוותר לגמרי על ה- 70's שיהיה הטרנד המוביל בעונה הקרה.
 גולף לורקס שקוף ומשולם.
 שחור לבן ניינטיזי הורס עם מגפי שפיץ מבריקים - לוק אפוקליפטי מושלם. הייתי מחכה לסוף העולם לבושה בדיוק כך. עם קפה ביד וטלפון לבהות בו באינסטוש.
 טרנד חשיפת הבטן והסטים נשאר איתנו ומקבל גווני סתיו חמימים.
 שמלת כתפיות ספגטי שחורה מעל גוךף לורקס כתום - בטוח לבשנו את זה בשנות ה-90.
 יש אפילו גרביים מלורקס
 הדפסים באווירת סבנטיז על בגדים שהם לגמרי ניינטז בגזרה מינימליסטית
תמונות: יח"צ H&M STUDIO

איפה משיגים? הקולקציה המהממת תוצג כולה למכירה ב 10.9 בחנות H&M בעזריאלי. 


הטרנדיות של ZARA
השבוע עלתה לאתר של ZARA הקולקציה החדשה וצילומי ההשראה של הספרדים לסתיו הקרוב. קשה לי לומר שהופתעתי, אבל ZARA לא אמורה להפתיע, הם עושים הכי טוב את מה שכולם רוצים ללבוש ואין להם כסף לקנות במקום אחר. הם מביאים את טרנד שנות ה-70 בתור הטרנד המרכזי שלהם. אפשר לראות באתר שהם עיצבו לא מעט פריטים לאלה שלא מתחברים לבוהו-שיק ההיפי, ורוצים משהו בצבע אפור,
 אהבתי מאוד את הפריטים שיש בהם מפתח קדמי צר ועמוק שמגיע עד לסרעפת בהדפסים היפיים אופייניים לתקופה ואת המכנסיים המתרחבים שמשמ משמחים אותי, כי זאת הגיזרה האהובה עליי ועוד מבד ג'ינס נוח שמתאים להכל.
יש הרבה זאמש בקולקציה וגוונים חומים, כאלה שחחשבתי שאף אחד כבר לא יזכר בהם, אבל הם כאן שוב וזה דווקא לא כל כך נורא.
 והכי חשוב, צמחיה פראית בתוך דירה. משהו שתמיד רציתי, אבל לא היה לי אומץ.
תמונות: מתוך האתר של ZARA.
איפה משיגים? החל מעכשיו בחנויות הרשת.

לא כולן היפיות וגם ב ZARA ניתן למצוא פריטים יותר מינימליסטיים, בעיקר בקולקציית ה -WOMAN, אבל בניגוד ל H&M, כאן הפריטים מגיעים משתי קולקציות שונות ופונות לקהלים שונים. השוודים, לעומת זאת, השכילו ליצור שפה חדשה שהיא בין לבין. זה מה שהופך את העיצוב שלהם למשהו חדש. הוא מאפשר לך להיות נערת ניינטיז עתידנית, אבל בו- זמנית להתהדר בוייב הפאנקי המרומז של שנות ה-70 כדי להיות בתוך הטרנד הכי חזק לעונה, אבל לא ליפול לתוך מלכודת קורבן האופנה ולהישאר בתוך סיפור שהוא קצת יותר שלך, וזה סיפור כבר יותר מעניין, לפחות עבורי.

אני חושבת שכאן בדיוק נעוץ ההבדל בין שתי החברות - H&M, מציגים קולקציית סטודיו, שברור שהיא רק חלק קטן ממה שנמכר בחנויות הענקיות של הרשת, אבל כאן ניתן למצוא שפה עיצובית שונה שמאוד מושפעת מהאופנה השוודית, אבל גם מקלוויו קליין ומרגי'לאה, ואילו ב ZARA עסוקים בלרצות את הקהל ולתת את מה שכולם רוצים: טרנדים, סבנטיז ועוד הרבה סבנטיז.

בסך הכל ניראה שסתיו הולכת להיות העונה הכי אופנתית עד כה בשנת 2015 והכי מרגשת מבחינת הצבעים. אבל החדשות הטובות הן שכדי להרגיש בעיניינים לא חייבים לרוץ לקנות הכל. חלק מהפריטים כבר קנינו בקיץ שהיה מאוד היפי ועיתר פריטים בסגנון שנות ה-70 כמו חצאית ה- MUST HAVE מג'ינס בגזרת A עם כפתורים מחזית, חולצות רקומות ומכנסי חצאית, ה- Culottes, שיכולים לשמש אותנו גם בסתיו, וגולפים מלורקס בטח עוד נשארו לנו משנות ה-90 (מקווה שלא זרקתם, לי יש אחד שקפקף, אבל לא לורקסי) שניתן ללבוש מתחת לשמלת כתפיות ספגטי שחורה. אם כבר לקנות משהו, הייתי הולכת על מגפיים שפיציות בלקה בתור ה Statement piece שלי לעונה הקרובה ועושה חיפוש טוב בארון כדי למצוא קצת סוודרים בצבע בורדו שהספקתו לשכוח שיש לי.

בינתיים, לכו לים, תהנו מהקיץ!
נשיקות,
ספי


תגובות

  1. הקולקצייה של H&M נראית נורא משעממת. אז מה אם זה סתיו וחורף והגוונים אמורים כביכול להיות מונוכרומטיים וכהים ולדבר למצב רוח מלנכולי? לא התחברתי. יש מינימליסם הרבה יותר יפה ונעים.
    לגבי זארה - תני לי עוד מהבוהו הזה ואהיה מאושרת! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך, אבל כל הבוהו הזה הולך להימאס עליינו בסוף, עדיף לא לקנות יותר מדי גם ככה.

      מחק
  2. אני אמנם לא מתה על הסגנון של הסבנטיז, אבל כמובן שמצאתי כאן כמה פריטים שהתאהבתי בהם!
    אהבתי את איך לH&M שילבו את הניינטיז והסבנטיז. אמנם לא הייתי לובשת את זה, אבל יצא להם משהו מעניין בהחלט

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין זה מאוד חשוב כשכל הרשתות הולכות חזק על הסבנטיז. גם אני חשובת שיצא ל H&M מוצלח.

      מחק
  3. הדוגמנית של H&M אנדרוגנית בסגנון בריטפופ שכזה. ממש משתלבת לי עם ההופעה של סוויד משבוע שעבר. אבל אני לא יכולה לדמיין את עצמי לובשת לורקס. זה כל כך מגרד וגם לא מספיק יפה בעיניי. לא יודעת לומר מה חשבתי על הכל ככלל. אני לא כל כך אוהבת הדפסי סבנטיז, אבל מאוד אוהבת גזרות סבנטיז, אז כנראה שלא אמצא את עצמי ב-H&M החורף. לא נורא, גם ככה לא יהיה לי באמת כסף לשופינג :P

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת היא שאני בכלל א זוכרת איך לורקס מרגיש על העור וכניראה שגם אני לא אלך על המראה הזה, אבל יש לי גולף שחור שקפקף בלי לורקס שאני שוקלת להכניס אותו לשימוש.
      הדוגמנית באמת ממש מגניבה, זאת אחת הסיבות שהכל ניראה כל כך טוב בתמונות.

      מחק
  4. כל הבחירות שלך מצוינות והתחברתי יותר לקולקציה של ה&מ, הם פשוט עושים הכל כל כך טוב..

    השבמחק
  5. היי ספי, אהבתי את הכתיבה שלך ואת השפה העיצובית. אותי מצליחים להרשים עיצובים שמצליחים לשמור על לוק מינימליסטי מתוחכם אבל ללחוש בשקט בשקט את הטרנד העכשיוי. זארה הצליחו לעשות זאת בעיני בפריטים שראיתי בקולקציה שלהם. תודה על הפוסט.
    Thesecretaryblog.com

    השבמחק
  6. פוסט מעולה ומעורר חשק לימים קרים...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!