מה ללבוש לפסטיבל הקולנוע הצרפתי?

האירוע עם  הוייב הכי צרפתי שאני זוכה לו בעירנו הלבנטינית הוא פסטיבל הקלנוע הצרפתי בסינמטקים בכל הארץ שמתקרב בצעדי ענק ומתחיל ב 19.3, ממש בעוד שבוע. אני תמיד שמחה לכתוב ולהמליץ על הפסטיבל מראש כי הוא חולף כל כך מהר ואם לא מתכוננים אליו, בקלות ניתן לפספס סרטים מעולים, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה לנו. הפסטיבל מתקיים בסינמטק תל אביב ב 19-28.3 ועד ה 7 באפריל בכל הארץ.
הפתיח של הפסטיבל עושה חשק לראות הכל, אבל אני יודעת שאני רוצה לראות את "הוא +היא" (Un Plus Une) של קלוד ללוש שמגיע בעצמו להתארח בפסטיבל וגם אלזה זילברשטיין, כוכבת הסרט תגיע לכאן יחד איתו. זה קצת משמח שהשנה מגיעים עם הסרטים גם המון יוצרים להתארח בפסטיבל. זה גורם לי לחשוב שאנחנו חלק מהעולם. אורחים נוספים שמגיעים הם: עמנואל ברקו, במאית "בראש מורם", כוכבת "מלך שלי", רושדי זם, במאי "מסייה שוקולד" (Chocolat), ז'ורז' בן עיון, במאי "מורים אבודים של הרפובליקה הצרפתית" ואיזבל ווקשטיין סטיג ומוחמד אולאד – במאים "הצרפתים הם האחרים". 

השחקנית אלזה זילברשטיין, אורחת הפסטיבל,  מתוך הסרט "הוא +היא".

רשימת הסרטים מעוררת תיאבון לקנות כרטיסים להכל וכבר עכשיו. מעבר ל "הוא +היא" ו"מיסייה שוקולד", אני מתכננת לראות גם את "בחודש מאי תעשה מה שתירצה", סרט על מלחמת העולם השניה שניראה מעולה וגם כי נורא כיף להגיד את זה בצרפתית, את "מי מרגיש צרפתי? האחרים", סרט על זהות צרפתית במערכת החינוך, את "בראש מורם" בבימויה של עימנואל ברקו - סרט על נער שצובר תיקים במשטרה וסביבו נוצרת משפחה חלופית של אנשים שמטפלים בסאגות המשפטיות בהן הוא מעורב ושניראה שאכפת להם. באופן כללי, אני אוהבת מאוד לראות סרטים על צרפת של היום, כי היא משתנה מאוד מהר ומעבר לתפיסה הרומנטית שלנו על האומה הצרפתית ואת הבירה כעיר המקרון והאקלר, כדאי גם להכיר את צרפת האמתית. בכל מקרה, הכל ניראה סופר מעולה ואחרי כמה שנים שלא פספסתי את הפסטיבל, אני יכולה להמליץ על הבחירות הטובות של הסרטים ושרובם לא יוקרנו שוב בישראל.

אז אחרי שבחרתי מה לראות, צריך להחליט על מה ללבוש וברוב שהשפעה צרפתית לא תפסח על הבחירה שלי. בגלל שאני חיה עם פרנקופיל, ראיתי כבר אינספור סרטים צרפתיים, והתפיסה שלי לגבי דרכן  של הצרפתיות להתלבש, מתגבשת גם על פיהם. הרי אני לא יכולה להאמין שמה שהצרפתיות לובשות, זה רק אאוטפיטים מוגזמים שרואים באתרי street style במהלך הפאשן ויקס בפריז.
בסרטים, הצרפתיות מתלבשות באופן הרבה יותר נוח, ארצי וקליל, ולפי מה שאני הספקתי ללמוד מהקולנוע הצרפתי, האישה הצרפתיה הצעירה תמיד מוצגת  בתור הקרייריסטית הנינוחה או הבוהמיינית הלא מתאמצת. וזה בכלל לא משנה לאיזו  משתי הקבוצות היא משתייכת, היא תמיד תיראה כאילו היא עשתה שופינג מחושב היטב, אך ממש לא התאמצה לבחור את האאוטפיט לערב הפתיחה. וכך גם אני מתכוונת לנהוג, במיוחד בהשראת תמונות מהסרט הפותח, ולכן קבלו שתי אופציות למה שחשבתי ללבוש.

הקרייריסטית הנינוחה - קופצת לאירוע ישר מהמשרד. היא מעריצה של חולצות לבנות נכונות ומכנסיים שחורים רחבים בחיתוך טרנדי שיושבים טוב. היא נועלת נעליים שטוחות של מעצבים וממעטת להתאפר. יש לה בושם אחד בניחוח נקי של כביסה שהיא נאמנה לו עד שיגמר ואז ניראה.
לובשת: חולצה ומכנסיים ZARA, פלאטס מ Barny's ניו יורק, בושם מ Colette.

הבוהמיינית הלא מתאמצת היא לא אוהבת לעבוד ולובשת בגדים באווירת בוהו שיק לא רק כשזה שיא הטרנד. היא מעדיפה אותם וינטאג' וכמובן שעושה השלמות בזארה ורשתות צרפתיות מוצלחות. חולמת על משהו של איזבל מראנט לקיץ 2016, אבל בשביל זה צריך לקום בבוקר למשרד.
לובשת: חולצה ונעליים ZARA, חצאית זאמש וינטאג' Castro משנות ה -90.

אני לא יודעת מה אלבש עוד, אבל זה בטח יוגש עם טרנץ' וקינוח עם תותים, כי זה שיא בעונה ובקרוב נתחיל להתגעגע.

נשיקות צרפתיות לכולם!

תגובות

  1. מזל שיש אותך כדי להתעדכן באירועים מגניבים שהולכים לקרות :) אני זוכרת שהוא+היא יצא בפריז והטריילר נראה ממש נחמד, אבל לראות סרט צרפתי בלי כתוביות היה קצת כבד בשבילי... הפוסט שלך גרם לי להתגעגע לשם עוד יותר אבל מצד שני גם הביא את הניחוח הפריזאי לפה, במיוחד הקטע על הלבוש. תהני ואולי ניפגש! ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. מקווה שקנית כרטיסים לסרטים.
      בינתיים, ראיתי את הוא +היא והוא מהמם!

      מחק
  2. מבחינתי את הכוכבת של פסטיבל הקולנוע הצרפתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, חבל שבאמת אני לא צרפתייה קצת יותר.

      מחק
  3. הכל מקסים - את, הבגדים הצילום... ואיזה כיף שהזכרת לי בדבר הפסטיבל. זה המקום האהוב עלי והז׳אנר האהוב עלי גם יחד. אזמין בהקדם כרטיסים, תודה

    השבמחק
  4. איזה יופי של אופציות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, מותק!
      בסוף לא לבשתי את אחת האופציות. לבשתי משהו פשוט יותר.
      בקרוב פוסט מפתיחת הפסטיבל.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!