השמלה של Gusta


איילה מרומי קינן, המעצבת של Gusta, כתבה על השמלה שאני לובשת:
"קולקצית חורף 15/16 של גוסטה מתחילה במפגש מסקרן שנערך בקיץ באחרון ביני לבין עירית, מעצבת ברוקלינאית למותג צעיר בשם The Rational Dress.
במפגש נחשפתי לתנועה פמניסטית רדיקלית וחדשנית לזמנה (קמה בסוף המאה ה-19) שלא ברור איך לא שמעתי עליה הקודם, כי כאילו קורצה מתוך ה-DNA של גוסטה - ״The Rational Dress Society״ וכן לאמילי פלוגה, אשת חברה וינאית, שהיתה חלק מאותה תנועה.
התאהבתי בתקופה, באמלי וברוח שלה וכך נולדה "הקולקציה הרציונאלית” של GUSTA לחורף 15-16.
אז מי היא אמילי פלוגה שליוותה אותי בקולקציה הזו ? פלוגה, מעצבת אופנה אוסטרית ואשת העסקים שפעלה בתחילת המאה ה-20, הייתה חברה בבוהמה הוינאית. היא הייתה ידועה כמוזה וכזוגתו של האמן גוסטב קלימט ובשנת 1904 הקימה ביחד עם אחותה סלון אופנה בו הן יצרו יחד דגמים בסגנון "הלבוש הרציונאלי". סגנון הלבוש הרציונאלי קודם בידי התנועה הפמיניסטית ופעל לשחרר את האישה מהמחוכים הכובלים ולאמץ סגנון נינוח ובריא יותר של לבוש הכולל בעיקרו שמלות עתירות בד. בקולקציה הזו הבאתי את פרשנותי העכשוית ללבוש הרציונאלי - בגדים נוחים, מחמיאים, קלים ללבישה, נעימים ושימושיים. אלו אשר נשתוקק לשלוף מהארון בבוקר בידיעה שילוו אותנו לאורך כל היום בנינוחות ואלגנטיות נונשלנטית. ההשראה באה לידי ביטוי גם בצבעוניות הקולקציה המורכבת מגווני שחור, אפור ולבן ובמבחר הדפסים גיאומטריים בגוונים אלו."
אז כן, אני לגמרי מאוהבת בשמלה הזאת, באופן בו היא מונחת סביבי, בבד הנעים שלה, בצבע האפור הבהיר המרגיע ואני רוצה ללבוש אותה כל יום. הגרסה הראשונה של השמלה הזאת נגנבה ממני ביום הולדת שלי, אבל אז קניתי אותה שוב ומאז אני מקפידה ללבוש אותה לא מעט, כדי שאם היא תאבד שוב, לא ארגיש שלא לבשתי אותה מספיק.
לבשתי: שמלה Gusta, מגפיים משיתוף הפעולה של בי יוניק, משקפיים marc by marc jacobs מאירוקה.

שבוע נעים מחכה לנו, ואני מוכנה לקראתו, ואתם?

תגובות

  1. כל מה שמשלב בין פמיניזם לבגדים אני בעדו.

    השבמחק
    תשובות
    1. השמלה הזאת היא לגמרי מעבר.
      היא כל נוחה ונעימה ואפורה ומחבקת וחורפית.
      לא הייתי יכולה לחיות בלעדיה אחרי שהכרנו.

      מחק
  2. את משהו! איזה שילוב מנצח השמלה הזו והנעליים האלה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, בובה!
      זה היה מתבקש כי ביום שנפגשתי לראשונה עם השמלה זה היה ביום הצילומים לסרטון של הנעליים.
      הרגיש לי נכון.

      :)))

      מחק
  3. אאוטפיט מושלם ואת נראית סופר-פיין 3>

    השבמחק
  4. "האופנה הרציונאלית" אחראית גם על לבישת מכנסיים אצל נשים (the Bloomers), ככה שאני לגמרי בעדן.
    השמלה הזו היא באמת אחת מהרציונליות והמוצדקות שיש. את נראית בה מדהים!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!