עם היפות שלי במונפור

IMG_7327יצאנו לטיול פסח מסורתי בנחל כזיב והיה פשוט מדהים. כל כך הרבה יותר טוב ממה שיכולתי לצפות וזה רק כי לא עשיתי טיול אמיתי וקשה עם הרבה הלכיות וטיפוס כבר כמה זמן. למרות שזה כן היה טיול של מפונקים והיו לנו מכוניות כדי לזוז מעט מתחילת המסלול לחניון הלינה והיה אפשר להשאיר בהן את הציוד הכבד, את ההליכות והטיפוסים לגמרי עשינו ומה אני אגיד לכם, טיפוס הרים וטיולים זה הרבה יותר כיף מללכת לחדר כושר, חבל שכל ההרים נמצאים רחוק מחוץ לעיר.

קצת על המסלול >>>
התחלנו את המסלול בצהריי יום שלישי מהישוב אבירים והלכנו בנחל כזיב שהיה מלא מים ומדהים ולא כך כל עמוס עד מצודת המונפור אליה לא עלינו, אלא שעלינו בגדה הנדגית לחניון גורן. מדובר בחניון חינמי ללא יותר מדי שירותי שטח ועם מנגליסטים דתיים, אבל אחרי סיבוב באוטו מצאנו שטח מושלם והיינו בו כמעט לבד באמצא הירוק והפריחה ורחוק מהכביש. מה שגרם לי להבין שלא צריך להתייאש ומותר להיכנס גם דרך שער שבמבט ראשון ניראה סגור. יש בפארק גורן מים זורמים, אבל אין שירותים וזה היה דווקא מעניין ושונה. שמענו את התנים מיללים וירח מלא האיר את האוהלים שלנו ומצאנו לא מעט ענפים יבשים למדורה קטנה ובישלנו ושתינו יין עד שנדרדמנו.
בבוקר קמנו ליום חם ואחרי ארוחת הבוקר הטבעונית שלנו (תמונות בהמשך) ירדנו שוב לנחל כזיב והלכנו עד לעבדון, מצאנו בדרך מקווי מים מושלמים וקצת מוסתרים וברוש אחד מהמם שעמד שם לבדו וחיכה לנו (הבריכות המהממות הן ממש מול הברוש, במסלול הצידי על השביל הירוק). משם נסענו לירכא לקנות את הכנאפה הכי טעימה בעולם ב”ממתקי אל סראיא” מול בנק מרכנתיל בעיר. אם אתם מחובבי הכנאפה, אתם חייבים לנסות אם אתם באיזור. יש שם בחור מקסים שסיפר לנו בדיוק איך הוא מכין את הכנאפה בסגנון שכם.

אז הנה כמה תמונות >>>

למתעניינים - בסוף הפוסט תמצאו קצת עצות לאיך לטייל בצורה ירוקה וידידותית לטבע.
IMG_8863-001 IMG_8883IMG_8900-001 IMG_8908 IMG_8943 IMG_8951 IMG_8965IMG_7283IMG_8999ארוחת בוקר טבעונית: שקשוקה עם ירקות בלי ביצה, אבוקדו, טחינה וסלט. IMG_7291 IMG_8992 לא לשכוח לטיול: קרם הגנה מהשמש – לקחתי את המוצרים של Avene שלא רק שהם חסרי ריח, לא שומניים ובכלל לא מכביקים, הם גם ארוזים בצורה הכי נוחה, הכל יוצא בשפריץ ובכמות המדויקת ולא מתבזבז ולא נוזל מהבקבוק. דיאודורנט– דיאודורנט נושם 0% החדש של קרליין הוא עם אפס אלומיניום, אלכוהול ופראבן והוא מריח מעולה ומתמודד עם רוב האתגרים ביום בעבודה ובטיול חם בטבע. מכנסיים קצרים– הכי חשוב שיהיו נוחים, דקים וכאלה שמתייבשים בקלות אם נרטבו, שלי ישנים ואהובים מספרינגפילד והם מכנסי הטיולים שלי כבר כמה שנים. נעלי הליכה – שוב פלדיום הוכיחו את היותן הנעליים המושלמות לטיולים בארץ בכל מזג אוויר. קלות, עשויות מבד עם סוליה גבוהה נוחה ותוספות מעולה את הרגל. תמייבשות מהר אם נרטבות קצת וגם מלאות סטייל יחסית לזוועות שניתן לפגוש על רגלי מטיילים אחרים. בגד ים - של twentyfourseven משנה שעברה, חולצות פסים, מצלמה וכובע. כמובן שצריך גם גרביים, מגבת קטנה, סוודר חם ומכנסיים ארוכים ורכים לישון איתם, אבל באמת שכדי להביא את המינימום הנחוץ כי זה חלק מהחיים בטבע וגם לא צריך לסחוב. היה נוח לשתות מבקבוק השתיה מאלומיניום כי למרות שסחבתי גם בקבוק גדול בתיק, היה נוח להעביר מים לבקבוק הקטן וקל לשלוף אותו בעת הצורך.IMG_7310 יש פרחים שמותר לקטוף. ענת אומרת שהאיטלקיות מקשטות את שיערן כך בפרחי בר. זה פשוט מהמם.IMG_7317IMG_8954IMG_7339 ארז וטל מתחת לברוש לבדו. אני מודה שהשריטות על עדשת המצלמה שלי עושות טוב לברוש לבדו.
IMG_7268IMG_7287 IMG_7281IMG_8922
לטייל בצורה ירוקה >>>

1. להשאיל ציוד קמפינג מחברים. בכלל, לשתף מוצרים שמשתמשים בהם בתדירות נמוכה זה כיף, יעיל וחסכוני מבחינה כלכלית.
2. לוותר על כלי פלסטיק חד פעמיים – התארגנו על סט פיקניק מפלסטיק קשיח ורב פעמי וקחו אותו איתכם לכל טיול – כך תפחיתו בפסולת.
3. פסולת אורגנית – ניתן להטמין קליפות של ירקות ופירות בטבע במקומות שלא רואים. כך גם תיפטרו מהזבל וגם תפחיתו לשקיות.
4. הפחיתו שימוש בקבוקי פלסטיק - הביאו מעט בקבקוים ומלאו אותם במים כשיש ברזיות. בדרך. הביאו מימיות רב פעמיות.
5. מלאו את המכוניות – אל תסעו שני אנשים באוטו רק כי זה נוח. סעו ארבעה ברכב אחד, כך תחסכו בדלק ובפליטות הפחמן וגם בחניה במקומות הקמפינג.
6. תנסו להנות מהטבע – התנתקו מהנייד. צלמו מעט. חייו את הרגע. תהנו מהחברים, מהבישולים, מהכאבים בגב משינה על שק שינה ללא מזרון. אל תביאו יותר מדי ציוד.
7. תכננו בקלות – צרו Google doc עם רשימה של כל מה שצריך להביא לטיול ושכל חבר יסמן את מה שהוא מביא. כך תמנעו מבזבוז כסף ומעודף מוצרי מזון שיתקלקלו בזמן הטיול. אפשר לוותר על צידניות למיניהן אם מתכננים נכון ולטייל בקלות ובצורה יחסית ספונטנית.
8. חברו שקית זבל לתיק – שימו שם את אריזות החטיפים שלכם, אם בחרתם להביא, וגם זבל של מטיילים אחרים שתפגשו בדרך. אנחנו טיילנו בנחל שהיה מאוד נקי וכמעט ולא נתקלנו בלכלוך, אבל הרמנו אם נתקלנו בשקיות בטבע.

אשמח לשמוע על החוויות שלכם ועל מסלולים מומלצים בתגובות.