ציידי הפטריות

aDSC_0139saDSC_0224s aDSC_0241s aDSC_0237s aDSC_0255s aDSC_0277s aDSC_0270S aDSC_0351s aDSC_0295s aDSC_0338s aDSC_0365s aDSC_0383s aDSC_0391S

ביום שבת יצאנו ליער בן שמן לצוד פטריות. האמת היא שהיה קשה לי לדמיין שאכן נעשה את זה עד הרגע שבו נכנסנו עם הרכב ליער. הבאנו סכינים וסלים ופגשנו אנשים טובים ביער שהסבירו לנו בדיוק רב מה מותר ללקט ומה לא ראוי למאכל. היום התחיל עם גשם דק והסתיים עם שמים כחולים ואפילו בלי סוודר. תמיד כדאי להתחיל את היום ביער משיחה עם מקומיים, אנשים שיודעים מה לקטוף.

בילינו ביער יום שלם. צדנו פטריות, הצטלמנו דיברנו עם אנשים נסענו בשלוליות והשפרצנו ואז שוב חיפשנו פטריות ודיברנו עם אנשים ושוב הצטלמנו. היה מדהים. ממליצה בחום על יום ביער, גם אם יורד גשם, רק אל תשכחו מגפי גומי, או נעליים עמידות ברטיבות וכובע, כדי להגן על הפנים מפני ענפי האורנים הצעירים שמתחתם ניתן למצוא אורניות, הפטריה הלאומית של ישראל.

חזרנו הביתה ובישלנו את הפטריות שמצאנו. היו אורניות שהפכו למתבשיל עם תפוחי אדמה ורוזמרין ופטריות שחורות שהפכו למרק. אמנם חטפתי התקפון חרדה וקצת דופק מואץ אחרי שאכלתי מהמרק, אבל זה רק כי אני פחדנית. האמת היא שהייתי אמיצה כעת הליקוט, גם בעת האוכל. אבל הכי חשוב זה שהכל עבר בשלום. אנחנו בחיים.

תודה לעמית וגיא על החוויה (לגיא גם על התמונות) שרק עשתה לי חשק לעוד יער ועוד טבע. וזה הרבה יותר קרוב משוודיה.

לגבי מה ללבוש? שכבות שניתן להוריד אם חם. צבעי יער, פריט בצבע חי כדי שיהיה אפשר לראות אתכם מרחוק, כובע ציידים ונעליים נגד מים, אם הולכים אחרי הגשם. אה, והתלבשתי בשתי דקות בלי לתכנן מראש כי קמנו מאוחר, אבל אני מאוד אוהבת את תלבושת היער שלי.

נשיקות והמשך שבוע מהמם לכולם!

תגובות

  1. אבל איפה התמונות של הבישולים:)

    השבמחק
    תשובות
    1. יש תמונה אחת באינסטגראם ואת המרק לא צילמתי. הייתי עייפה :)

      מחק
  2. מהמם, מהמם! מקווה שבשבת הקרובה אזכה גם לקצת פיטריות ביער.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא הסופ"ש יצי הכי יום לים. אני מקווה שיצאו לנו עוד ימים גשומים השנה.
      שווה לצאת לצוד.
      תודה :)

      מחק
  3. שתפי בפטריות השחורות והמפחידות-לכאורה! איזה סוג הן? אני מכירה רק אורניות מהמינים שטובים למאכל.
    כשהייתי קטנה היינו הולכים ליערות הכרמל וקוטפים אורניות. אחר כך סבתא שלי הייתה מכינה מהן חביתת פטריות אגדית :) במהלך הליקוט (שלא לומר הציד) סבתא הייתה מקפידה לחנך משפחות של עולים חדשים שקטפו מינים הרבה יותר אקזוטיים (ולכן מצאו הרבה יותר ויכלו להכין הרבה יותר חביתות!), למרות שכנראה שהם הבינו הרבה יותר ממנה בענייני פטריות ויערות.

    השבמחק
    תשובות
    1. היוש, הפטירות השחורות לא היו מפחידות, רואים אותן התמונת הסל שהעלתי לאינסטגראם.
      הן היו שחורות וקטנות ויצא מהן אחלה מרק.
      אני התרחקתי מכל דבר מוזר מדי, היו גם סגולות מבריקות ופטריות לבנות דקיקות ומאיימות שצמחו על גושי קקי של חיות.
      בקיצור, היה מגוון!

      מחק
  4. עושה חשק למרק פטריות.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל מרק פטריות אפשר ללכת לסופר כמו שאמא שלי אומרת.
      :)

      מחק
  5. יפה! במיוחד עם האצטורבלים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, בובה!
      הם אקססורי מהמם, הבאתי אותם הביתה.
      הם מעץ שנפל בגלל הסופה, כניראה.

      מחק
  6. מהמם!! נראה כמו הפקה מקצועית ברמה של מגזין קינפולק ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, מותק!
      אמסור לחבר שלי המוכשר.
      לא הייתה הכוונה לצלם משהו מיוחד, אפילו לא ממש התלבשתי, אבל הטבע והאור כל כך מהממים שזה יצא פשוט מושלם.
      שמחה שאהבת!

      מחק
  7. תקשיבי התמונות פשוט הורסות ממש אהבתי יפתי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, יקירתי.
      היה מושלם, שמחה שהתמונות הצליחו ככה.

      מחק
  8. ממש נראה כמו חו״ל. אהבתי מאוד את שילוב הצבעים שלך 3>

    השבמחק
  9. צילומים מקסימים! המעיל האדום עושה את כל הלוק.
    בעיקרון אני ממש לא אוהבת ללכלך את הידיים, אבל עשית לי חשק לצאת לחפש פטריות!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      זה לא האמת מלכלך נורא.
      האורניות קצת דביקות אבל שמים אותן בסל.
      המעיל האדום היה הברקה של הרגע האחרון.
      נשיקות ותודה!

      מחק
  10. התמונות ממש מזכירות את העבודות של שלומי ניסים
    http://www.shlominissim.com/

    חוץ מזה את כזאת אירופאית

    השבמחק
  11. אהבתי את הבלוג שלך
    והתמונות ממש יפות :)
    מוזמנת לקרוא את הפוסט החדש שלי

    http://tulafashion.blogspot.co.il/

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!