פוסט המלצות ניו-יורקיות מס’ 3, חלק א’ - וויליאמסבורג, ברוקלין

אני מניחה שאחרי שאני אכתוב את הפוסט, שאפילו אני בעצמי מחכה לו, על ברוקלין, אולי תבינו למה אין לכם מה להתבאס אם אתם מגיעים לניו יורק וישנים מחוץ למנהטן. אם לישון איפשהו מחוץ לאי הנוצץ, לכו על ברוקלין ויותר נכון, על וויליאמסבורג. אתם לא תתחרטו ואם יש לכם חברים שם, אתם בכלל ברי מזל, הם כבר יקחו אתכם למקומות הנכונים, אבל אם לא, אתם מוזמנים לקרוא על מה שאני אהבתי שם.

לקח לי הרבה זמן לכתוב את הפוסט הזה. עשיתי את זה על פני 3 ימים ובמהלך הכתיבה והכנת החומרים הבנתי שזה לא יכול להיכנס בפוסט אחד, ולכן אני אכתוב סדרה של שלושה פוסטים. מקווה שתאהבו וזה יהיה תיעוד די מקיף של החוויות מחוץ למנהטן בביקור שלי בניו-יורק של קיץ 2012. אם אתם רק עכשיו בדרך לניו- יורק, אני מקנאה מאוד, כי אין יותר מדהימה ממנה בעולם וראיתי כבר כמה ערים מגניבות מאוד, אבל לה אין תחרות.

האווירה בווילאמסבורג

אז ככה ניראים הרחובות בווילאמסבורג. ואני מזהירה שהפוסט כתובה בצורה אסוציאטיבית עם סדר המובן רק לי, ניראה לי שתהנו בכל זאת.

60-IMG_477722-IMG_412417-IMG_4107

McCarren Park – בין ווילאמסבורג לגרינפוינט

14-IMG_4099 בכניסה למקארן פארק – הפארק הכי כיפי בעיר, כמובן אחרי הסנטרל פארק, הפארק הזה הרבה יותר אינטימי שכונתי ופשוט משהו לגמרי אחר. הפארק נמצא בסוף שדרת בדפורד לכיוון צפון וזה מה שאפשר לעשות שם.

24-IMG_4141 שוק האיכרים הוויליאמסבורג – McCarren Park Greenmarket – מסתבר שזה כבר נחשב בשכונת Greenpoint.

16-IMG_4103 פיקניק עם סלט פירות ומגזין, או ניו-יורק טיימס ביום ראשון בצהריים. אפשר לקנות תה קר בכל בית קפה בדרך על בדפורד, או בדאנקן דונטס שנמצא בסוף הפארק מעבר לכביש.

בפארק יש גם הקרנות חינמיות של סרטים – כדאי לעקוב אחרי התכנית כאן.26-IMG_4170 וזה לחובבי בייסבול. אני אוהבת לשבת בפארק בסוף, במדשאה הגדולה, קרוב לשרותים. כי אחרי כל האייסטי, צריכים אותם מאוד.

סופי שבוע בווילאמסבורג

אז מה עוד יש בוויליאמסבורג שכל כך מגניב? יש אירועי רחוב מהממים ממש כמו זה:

21-IMG_4123 כך ניראת הפינה הכי עמוסה של השכונה (כי זה ממש על תחנת הרכבת של קו ה- L) לפני שהכל מתחיל, ז”א ממש על הבוקר. ואחרי הצהריים זה ניראה ככה:

29-IMG_41981-IMG_420130-IMG_4207 31-IMG_4209 32-IMG_4210 36-IMG_4233 37-IMG_4234 38-IMG_4240 זה הפתק שלי…וכל זה קורה כשסוגרים את הרחוב הראשי ופורסים עליו דשא וכל מיני דברים מגניבים אחרים. כל זה קורה בסוף השבוע, כמובן, אבל אם זה לא קורה, היו בטוחים שיש משהו מגניב אחר אחד לפחות לעשות בשכונה. אוי,שכחתי את להקת הפירטים.הם מנגנים גם על מסור.

41-IMG_4262 40-IMG_4260

השווקים של וויליאמסבורג

ביום שבת בוויליאמסבורג יש גם שוק אוכל חמוד שנקרא – Smorgasburg. כנסו ללינק כדי לראות את כל הפרטים. אל תוותרו על לובסטר רול, לחמניה במילוי בשר לובסטרים עסיסי. עולה בדרך כלל כ- 15$ , שזה לא מעט ללחמניה קטנה, אבל שווה כל דולר.1-DSC_0084

1-IMG_4188 זה כבר סוג אחר של מזון. משהו ששכחתי את שמו אבל מגיע מהפיליפינים. מקסים לראו תאיך כל בעל דוכן מגיש את האוכל בצורה הכי אסתטית וחמודה שאפשר. אחרי שקניתם משהו לאכול ולשתות אפשר לשבת על השולחנות בשוק, או לעבור לדשא מתחת למגדלים ולבהות במנהטן שמעבא לנהר. זה ממש כיף. כדאי להצטייד במשהו לשבת עליו. בכלל, בניו יורק תמיד כדאי להצטייד במשהו לשבת עליו, כי כך ניתן לנוח מהטיולים בעיר בכל פארק חמוד ואפילו לנמנם על הדשא. זה יהפוך את הביקור שלכם בעיר להרבה יותר רגוע.2-IMG_4191 3-IMG_4192 בכל יום ראשון באותו המקום בדיוק מתקיים שוק יד השניה של ברוקלין שנקרא Brooklyn Flea, חשוב לציין שחלק מהשווקים הם עונתיים וכדאי תמיד להיכנס לאתר שלהם כדי לראות מתי הם מתחילים, כי בחורף זה די הגיוני שקר מדי עבור רוב ההיפסטרים להסתובב חוץ. וברצינות, אלה השווקים הכי כיפיים שהייתי בהם בחיים, לא בהכרח זול שם, אבל יפה, מעניין ומגניב. האופן בו המוכרים מסדרים את מרכולתם שווה הצצה ואפילו צילום.

46-IMG_4284 42-IMG_4273 45-IMG_4283 49-IMG_4314 47-IMG_4304 50-IMG_4315 1-IMG_4309 ויש גם את Artists & Fleas, שוק סגור ממש חמוד שנמצא ממש קרוב לאזור של השווקים םשהזכרתי למעלה. באתר יש מפה וזה באמת ממש רחוב ליד.

אז מה אוכלים בוויליאמסבורג?

אני חייבת לציין שבמהלך כל החופש אכלתי רק בוויליאמסוברג. יצא לי לאכול משהו במנהטן רק כי הייתי שם והייתי פתאום רעבה בצורה קיצונית, אבל לא יצאתי לשום מסעדה באי הגדול כי ממש לא ראיתי צורך. גיליתי שכל הכיף זה לאכול בשכונה וגם התקציב שלי בביקור הנוכחי היה מצומצם יחסית ולא הרגשתי צורך מיוחד לבזבז הרבה כסף על מסעדות. בוילאמסבורג יש הכל ואפילו שלוחות של המסעדות המגניבות ממנהטן. אני לא אומרת שאתם לא צריכים להסתובב במנהטן ואתם חייבים לעצמכם ארוחה בלפחות אחת המסעדות הנחשבות לפי המטבח שאתם הכי אוהבים, אבל אם זה לא הביקור הראשון שלכם בעיר הגדולה, באמת כדאי לראות בוויליאמסבורג מקום בילוי לא פחות טוב.

ועוד דבר חשוב, כשאתם בניו יורק, תאכלו מקסיקני. טאקוס הם הדבר הכי לוהט עכשיו באוכל בארים ובכלל המנה הכי נכונה לנשנוש וארוחת ערב, ובגלל שבארץ אין מסעדות מקסיקניות, זאת ההזדמנות שלכם. מאז שחזרתי אני בטירוף על טאקוס ואין פה וזה עצוב.

לארוחת בוקר:

כל מי שכבר ביקר בניו-יורק יודע שארוחות בוקר זה לא משהו שהם הכי טובים בו. הם בטח חושבים שכן ולכן הם מגישים עליי קייל מרירים בתור הירקות לארוחת בוקר. ואם רוצים להנות ממש מבראנץ’, חייבים לדעת לאן ללכת. חשוב גם להזכיר שההיפסטרים לא מתעוררים מוקדם, אז לפעמים בתי קפה בוויליאמסבוג מגישים מוקדם בבוקר רק קפה ומאפה, אבל אני מציעה כמה הצעות ממש כיפיות ולא מאכזבות.

Cafe Mogador,מסעדה של ישראלים אבל בקטע ממש טוב. יש שם חצר מהממת ומוארת שזה כמו לאכול בחוץ אבל נעים והתפריט כולל ארוחות בוקר מעולות שמוגשות עם סלט קטן, זה משהו מאוד נדיר בעיר, אז כדאי. יש להם גם קוסקוס וחומוס וכל מה שאכלתי שם אי פעם היה מעולה. יש להם גם סניף באיסט וילאג’ שהוא הרבה פחות יפה ושיקי.

1-IMG_4320 וזו אחת הארוחות שלי שם, ביצים עלומות על חלומי ועגבניה אפויה, עם פיזות פיתה עם זעתר. היה מעולה!

1-IMG_4339 ובלאדי מרי1-IMG_4337

Bakeri – מקום מקסים שלא יצא לי לצלם אותו שניראה כמו בית קפה פצפון עם שולחן עץ גדול בפנים וחצר אחורית מקסימה עם מזרקה שמציע מבחר ענק של מאפים מפתים  ויחסית מיוחדים לבוקר. אכלנו שם בבוקר אחרון ושתיתי תה נענע ולבנדר קר. היה טעים ובעיקר נורא חמוד. ממש מומלץ לארוחת בוקר קטנה ורגועה.

Egg - או המקום המשונה, כמו שאני קוראת לו. זה מקום לארוחת בוקר, אבל אם אתם רגילים לארוחות בוקר אמריקאיות. בייקון, עליי קייל מרירים וכמות קלוריות בלתי אפשרית. אבל האווירה צתחכמת, מינימליסטית ומאוד וויליאמסבורגית. אני הזמנתי Eggs Rothko, שזוהי בעצם מנה שמורכבת משלושה צבעים: ביצה בקן מכוסה בשכבה של גבינה צהובה, עליי קייל ירוקים ובייקון אדום. המנה נקראת על שם הצייר האמריקאי מארק רותקו שצייר ציורים מופשטים הניראים כשדות צבע וניראה כי זוהי מנה קלאסית שמוגשת גם במקומות אחרים.

1-IMG_3951 Egg – מקום משונה כזה

בעיקרון, הכי כיף לאכול לארוחת בוקר Greek Yogurt, יוגורט יקר מעט יותר מהרגיל עם מרקם מיוחד המון חלבון בפנים, בדרך כלל 0-2% שומן בלבד מקשטים אותו עם פטל או פרי אחר ומזליפים קצת דבש למעלה. את כל המרכיבים ניתן למצוא בכל מכולת או סופר ולאכול בבית בכיף. איך אני מתגעגעת.

greek yogurt לארוחת ערב:

Cafe de La Esquina – שלוחה של מסעדה מסיקנית שנורא קשה להיכנס אליה במנהטן, מקום לטאקוס מעולים ומרגריטות חזקות. מדובר בעיצוב דיינרי מגניב ואפל וחצר ממש כיפית עם אינסטלציה של טלוויזיות שמנגנות אש. כיף ומגניב. אני העדפתי את הישיבה בחוץ.      

Sea - מסעדה אסיאתית זולה וכיפית, בעיקר אם יושבים בזוג על שפת הבריכה.

Dokebi – מסעדה קוראינית חמודה עם אוכל מגניב ואפילו טאקוס בסגנון קוריאני. הסועדים יכולים לצלות את הבשרים והירקות בעצמם על השולחן.

1-IMG_4506 המקום די אפל ונעים ויש בו אווירה ממש מגניבה לארוחת ערב – Dokebi המסעדה הקוריאנית. זה מקום שכיף להגיע אליו כזוג וגם בקבוצה של כמה חברים.

1-IMG_4511 סיוי, אני וחנן מצלם ברקע…1-IMG_4520 זה ה”ביבימבאפ” – מנה קוראינית קלאסית של אורז עם מלא תוספות מגניבות. אני הזמנתי בכלי חם, אל תעשו את זה כי זה אף פעם לא מתקרר ונורא קשה לאכול. בכלל, למי שלא מכיר את המטבח הקוריאני, כדאי להכיר. למתחילים יש מנות של מוקפצים מעולים וגם טאקוס בסגנון קוראיני.

The Meatball Shop – מסעדה כיפית ורועשת על שדרת בדפורד שמוכרים שם כדורי בשר במגוון טעמים. מקום זול, מעולה, צעיר וטרנדי. יש להם גם אחלה תוספות ליד המיטבולס כמו פולנטה וברוקולי ובגכלל זה מקום שאני מאוד אוהבת גם במנהטן באיסט ווילג’, עכשיו אני רואה שיש להם גם סניף חדש בווסט וילג’.

ואם נתקעתם בוויליאמסבורג ביום גשום במיוחד, אפשר גם להזמין פיצה מהיפסטרים חמודים שאולי יגיעו עם שפם מ- Vinnie’s pizzeria. הם מציעים פיצה עם תוספות בשריות, פיצה צמחונית ואפילו פיצה טבעונית. הרבה יותר טעים להזמין הביתה פיצה חמה וטרייה שהוכנה במיוחד בשבילכם מלאכול אצלם בפיצריה פיצה שחוממה מחדש. ראו הוזהרתם. וגם הם מקבלים רק מזומן. ראו הוזהרתם שוב!

1-IMG_4258 ככה זה ניראה בפיצריה, עדיף להזמין הביתה או לבוא לקחת פיצה שלמה רק לכם. בטוח תסיימו אותה! וכן, אתם לא טועים, הפיצה הזאת עם אבוקדו. כמובן שיש גם אופציות קונסרבטיביות יותר.

בכלל, חלק גדול מהעסקים בוויליאמסבורג מקבלים מזומן בלבד ולכן היו מוכנים עם ירוקים בכיסים וגם כי פתאום יכול לעבור אוטו גלידה של מיסטר סופטי, אל תפספסו אותה, מדובר בגלידה אמריקאית מעולה עם תוספות.

Aurora – מסעדה איטלקית רומנטית. נורא כיף לשבת שם בחוץ בחצר שכולה מכוסה בצמחיה ירוקה וללגום קוקטיילים בשקיעה. אכלתי שם רק מנות פתיחה אז לא יכולה להבטיח לכם איך האוכל, אבל האווירה והקוקטיילים מעולים.

בפוסט הבא אכתוב על חיי לילה, ברים, הופעות ועוד מקומות מגניבים לבקר בהם בוויליאמסבורג. זה יהיה ממש בקרוב.

כל התמונות צולמו על ידי ועל ידי חבריי.

מקווה שנהנתם ותנראה בפוסט הבא!

תגובות

  1. קשה לקרוא ולראות את התמונות ולא להזיל דמעה. אוהבת ומתגעגעת המון :*

    השבמחק
  2. ספי את צריכה להיות שליחה מיוחדת של משרד התיירות, התמונות מצוינות ועושה רושם שאת מכירה את כל פינות החמד בברוקלין.

    מממ עושה חשק לבלות שם איזה קיץ

    השבמחק
  3. היי ספי, אני בדיוק נוסעת השבוע לניו יורק בפעם השלישית ואני מחפשת קצת גיוון מחוץ למנהטן.. ככה שהפוסט הזה בא ממש בטוב.
    תודה! מחכה לפוסטים הבאים..

    השבמחק
  4. יופי של פוסט. אין ספק שהסצינה עברה כבר מזמן לברוקלין. מנהטן נהייתה אובר-תיירותית ויקרה אימים ברמות בלתי אפשריות. לעומת זאת בשכונות כמו פארק-סלופ ווילאמסבורג הברוקלינאיות יש תחושה שבהן הדברים המעניינים באמת קורים...

    השבמחק
  5. כל האוכל נראה מדהים(!!) הייתי מוכנה לאכול יוגורט עם פטל כזה כל יום. קראתי את הפוסט שלך בחמש וחצי בבוקר, בדרך למשמרת, וזה היה האסקפיזם המושלם :-)

    השבמחק
  6. מה זה האוכל השווה הזה!? הכל נראה כל כך אסתטי, שלא לדבר על טעים...
    מיום ליום אני מבינה שפספסתי לגמרי את ברוקלין. לצערי הרב כשהייתי בניו יורק, העדפתי לוותר על ברוקלין ולהמשיך להסתובב במנהטן. יום יבוא ואגיע לשם ואז אדפיס את כל ההמלצות השוות שלך :)
    חוזרת לשם בקרוב?

    השבמחק
  7. love this post, you look really good with the hat and t-shirt!
    those new yorkers are trully too cool for school...

    השבמחק
  8. ואו, אני מצטערת כל כך שקראתי את הפוסט בשעה כה מאוחרת, מה עושים עכשיו עם כל התיאבון שהתמונות שלך עוררו?
    מדהים!

    השבמחק
  9. הפוסטים שלך על ניו יורק ממש עושים לי חשק להגיע לשם, ובעיקר לאכול שם :)

    השבמחק
  10. וואו איזה פוסט מעולה ומושקע! כל הכבוד.
    אני רוצה להזמין אותך ואת הגולשות לבלוג לייף סטייל חדש - סיטי בלוג. הבלוג מסקר מסעדות ומכוני יופי ברחבי תל אביב. http://1lifeinthecity.com/
    אשמח שתיכנסו להתרשם ואם אהתן תעבירו הלאה. שיהיה יום מקסים!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!