בתים של אחרים

לפני כמה שבועות ביקרתי בכמה דירות תל אביביות לכבוד פרוייקט “בתים מבפנים”. אני לא ממש יודעת למה לא כתבתי על כך, אבל אני מניחה שבין כל שאר הסיבות זה תמיד הזמן. אבל אני אוהבת את מה שראיתי ואני אשמח לחלוק את זה איתכם.

הדירה הראשונה הייתה ברח’ קליר, מאחורי בית העיריה באזור מאוד חביב עליי, מה שנקרא הצפון הישן. למיטב זכרוני דובר בדירה שחולקה ליותר חללים ממה שהיו בה קודם. אהבתי את העיצוב האורבני שיש בו מקום לפריטים מיוחדים וישנים לצד חלל בהיר ומאוד חדש בעיצובו הכללי.
03-IMG_3834 04-IMG_3835 01-IMG_3832 אני אוהבת שמכניסים הומור לעיצוב הפנים. פה זה בלון בצורת פוחלץ של צבי.
02-IMG_3833  פינת עבודה עם שולחן שעשוי מתריס ישן ועליו חפצי וינטאג’ חמודים.
06-IMG_3836 סורי על חוסר החדות, אבל זה רעיון מאוד מגניב להפוך 4 אריחי דקמיקה מצויירים לתמונה.
05-IMG_3837 מעקה ורוד וגאוני בחדר המדרגות.

הדירה השניה בה ביקרנו הייתה בכיכר רבין. שם ראינו חלל לא מענין ודי מנוכר של קירות לבנים מכוסי בדלתות של ארונות שאפילו קצת הכניסו אותי לדיכאון, אבל המרפסת, היא הכל בבית הזה. וזה גרם לי להבין שכמה שאני חושבת שמרפסת זה לא חלל נחוץ בדירה, היא די חסרה לי, בעיקר אחת פתוחה וקטנה ורומנטית.
07-IMG_3842 אתם יכולים לראות כאן את ידיות הדלתות של הארונות שכל קירות הדירה מצופים בהם, וניראה כאילו כל החפצים האישיים מוחבאים. זה מאוד לא מעניין, אבל המרפסת…טוב, כבר הבנתם.
10-IMG_3851 11-IMG_3856 12-IMG_3862 מדובר בדירה של אדריכלים ולכן זה לא מפתיע לראות אצלם בלוק מצופה בצבע אמייל בתור פריט אמנות. יש לי כזה גם, שוקלת לעשות לו את זה גם. מלבד הספריה בחדר העבודה, לא היו שום פריטים אישיים. כי הכל שם בארון.
13-IMG_3863 היה מצחיק לראות גם בבניין הזה על כיכר רבין פריט צבעוני בחדר המדרגות. תיבות דואר צהובות שלא ניתן להתעלם מהן.

המקום האחרון בו ביקרתי זה חניון הבימה. מסתבר שזה חניון מתקדם ביותר והוא תוכנן עם דגש מיוחד על ניצול חכם וחסכוני של אנרגיה ובכלל על ערכים ברי קיימא. לא אלאה אתכם בהסברים, רק אומר שהתרשמתי מאוד. אדריכלות תמיד היה המקצוע שהרגשתי שפספסתי, ולכן אפילו מערוכת חילוף אוויר ואורור של חניונים מסקרנים אותי לפעמים.
15-IMG_3871 אם גם אתם תל אביבים שאין מצב שתמצאו את עצמכם בחניון הבימה ככה סתם, ככה זה ניראה בפנים ויש גם מקלט ציבורי עצום לתושבי האזור שמסביב. רק שתדעו.
14-IMG_3867אז זהו בנתיים, תשתדלו לא לפספס את פרוייקט “בתים מבפנים” בשנה הבאה. אין דבר מסקרן יותר מלהציץ לבתים של אחרים. לא בתים בעיצוב פנים קיצוני שאנחנו רואים בבלוגים של עיצוב ומגזינים, אלא בתים שאנחנו קרובים יותר ללהרשות לעצמנו ולקבל השראה מקסימה מאנשים שחולקים איתנו את החלל האורבני ומצאו דרכים מעניינות ולרוב לא יקרות כדי לתת לבית שלהם את הייחוד הזה שכולנו רוצים.

תגובות

  1. הפוסט עשה לי שמח ועצוב בו זמנית. שמח, כי אני תמיד נהנית לראות פריטים כמו בלון הפוחלץ והבלוק הצבוע. ובכלל יצר המציצנות שלי אוהב להיכנס לבתים של אחרים. אך עצוב כיוון שהבית שלי במצב כל כך נוראי עכשיו, מלוכלך ומבולגן. והמחשבה התמידית בראש ״מחר אני אנקה את הבית״. אוף פוף!

    השבמחק
  2. איזה בתים כיפים ורעננים. בחום והלחות של תל אביב נעים שהבית נקי ורגוע. תודה על התמונות :)
    אגב, יש לי מרפסת קטנה. חשבתי שאצא אליה כל ערב ואצפה בשקיעה, בתכלס היא סתם שם. יכול להיות שזה בגלל שהנוף של פתח תקווה קצת פחות מעניין מהנוף של תל אביב.

    השבמחק
  3. וואו מגניב, תודה על השיתוף!!!
    אני בהחלט לא הולכת לפספס את זה
    בשנה הבאה!

    השבמחק
  4. זה ארוע ממש נחמד, התלבטתי אם ללכת השנה ובסוף לא הסתדר לי, מעניין לקרוא את ההתרשמות שלך.

    השבמחק
  5. לפני כמה שנים, כשגרתי בדירה מצ'וקמקת ביפו, נורא אהבתי להשקיף אל דירות מוארות יפה, עם חלונות רחבים שמציץ מהם מטבח מעוצב ולדמיין שאני גרה באחת מהן. זו הסיבה שבכל שנה ממש בא לי ללכת לבתים מבפנים (ואני אף פעם לא מספיקה! בגלל העבודה)

    השבמחק
  6. הבית הראשון נראה מקסים, ממש אפשר להרגיש את האישיות של מי שגר שם.
    לבית השני גם אני פחות מתחברת, לא כ"כ אוהבת קירות לבנים וחפצים אישיים שמוחבאים בארונות, אבל לנוף מהמרפסת אכן אין מתחרים.

    השבמחק
  7. פוסט מצויין. יופי של תמונות. כיף לקרוא אותך. תודה לך.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!