אז מה לובשים לחתונה?

אמנם השנה אני נכחתי בחתונה אחת בלבד, אך ניראה כי עונת החתונות בשיאה ואיתה השאלה התמידית: מה ללבוש? שמעתי הרבה אנשים מדברים על זה, חושבים על זה ואפילו שואלים בפורומים. חשבתי שאולי אני אשתף אתכם בנקודת המבט שלי על "אופנת החתונות" בישראל.

בעיקרון, אני אוהבת נוח, לא פורמלי ובעיקר שמלות קצרות בעלות מותן מוגדרת, למרות שאני זוכרת את עצמי לובשת שמלה ארוכה, אבל זה היה פעם, בשנת 2002 אם איני טועה. מאז עבר המון זמן וכל עניין ה"מה ללבוש" לחתונות הפסיק להלחיץ אותי.מה שכן מוביל אותי בבחירות שלי זו בעיקר הנוחות וההתאמה לאופי אירוע אליו אני מגיעה ולמיקומו. כך שאני תמיד מעדיפה נעליים שאיתן אפשר גם לעמוד וגם לרקוד.

אז ניגש לניסוי קטן שאני עשיתי. קפצתי ל"טנטי בקי" בוטיק. החנות שבה ניתן למצוא הרבה שמלות ערב קליליות של מעצבות ישראליות וגם שמלות מיובאות, בחרתי כמה שמלות והחלטתי לעשות ניסוים בבית. אלה הן התוצאות.

אם אתן בחורות של LBD

IMG_4933IMG_4938

IMG_4935 מה ללבוש - שמלה שחורה קטנה עם מפתח חזה שנופל באופן רומנטי, אך לא חושף יותר מדי. התחרה הופכת את השמלה שהינה עשירה בבד במקומות מסויימית לקלילה יותר מאשר אם הייתה עשויה מבד רגיל. השמלה בעלת קו מותן ברור שאני בחרתי להדגיש עם חגורת צמה דקיקה בצבע זהוב. אהבתי לגווני הזהב ולפשטות הביאה אותי לשלב אותה עם הנעליים האלה שלהן עקב קטן ונוח ביותר לריקודים. זה בדוק! באופן כללי, אני דוגלת בשילוב שמלה שחורה עם נעלי עקב בצבע nude כלשהו או זהב ופחות עם נעליים בצבעים בוהקים כמו אדום או ירוק או פוקסיה, כי הגוונים הטבעיים הופכים את המראה למעודן יותר. שמלה שחורה ונעליים שחורות אני לא לובשת בקיץ, אולי בחורף.

קצת על האיפור - כשאני לובשת שמלה שחורה, אני אוהבת לאפר בעיקר את השפתיים בגוון אדום כלשהו. הפעם בחרתי בגוון כתמתם מט שיתאים לכל שאר האביזירם הלא מבריקים. את העיניים במקרה הזה איפרתי בממש מעט מסקרה שחורה וצללית מבריקה בצבע בז'. אומרים שלפני חוקי האיפור הנכון, אם מאפרים את השפתיים בגוון בוהק, את העיניים יש להשאיר כמה שיותר טבעיות, ולהפך.

לבעלות משקפיים עם מסגרת פלסטיק כהה בסגנון "גיק שיק" זו אחת האופציות המושלמות להראות טרנדית ומעודכנת לחתונה, ולכן ההדגמה עם המשקפיים שלי.

לאיזה אירוע זה מתאים – אני הייתי לובשת את האאוטפיט הזה לאירוע במתקיים באיזה אולם או אחוזה, אירוע שבו יהיו נוכחים הבוסים שלי, או הבוסים האפוטנציאליים שלי. אירוע של חברים פחות קרובים שהוא יותר באויירת קוקטייל מאשר מסיבה פרועה. זה מתאים בעיקר לאירוע שמתקיים בשעות הערב.

שמלת הבלרינה

IMG_4926 IMG_4927IMG_4924

מה ללבוש – שמלה זורמת ונוזלית שעוטפת את הגוף, עשויה מלייקרה. זאת שמלה של המעצבת פיצקע, משולבת באלמנטים בצבע כסף נוצץ בכתפיות ובחגורה עם עיטורי חרוזי פנינה. השמלה עדינה וחגיגת, צבעונית ונוצצת ללילות הקיץ החגיגיים. שמלות מהסוג הזה מתאימות הכי טוב לבנות עם חלק עליון צר והן מאוד מחמיאות גם לבעלות אגן לא הכי דקיק ומדגישות מאוד את המותן, כמו שאני אוהבת. היותה חשופה יחסית בחלק העליון מפוצה באורך עד הברך, כמעט, כדי שהשמלה תיראה יוקרתית ולאא זנותית. עם שמלה כזאת אני הייתי ממעיטה באיבזור, גם בגלל שאני לא מתה על הרבה אקססוריז בכל מקרה, אבל האלמנטים שעל השמלה כבר נותנים לה מספיק גלאם שקט, אז ניתן להסתפק בשרשרת דקה על הצוואר.

מבחינת הנעליים, הבנית שצבע ים, כמו הצבע של השממלה הזאת הוא לא קל לשילוב. למרות "התאמת היתר" שעלולה להיווצר אפשר להתאים כאן סנדלים עדינות ביותר בצבע כסף או לבן. כאלה שלא יתפסו יותר מדי תשומת לב. נעליים מסאטן יראו טובבמקרה הזה ולכן בחרתי בזוג נעלי סאטן בצבע ורוז מאוד עדין שמאוד קרובות לצבע העור שלי. יצא, לדעתי, שילוב קיצי וקצת סקסי גם בגלל שהשמלה מאוד פתוחה והעקבים הגבוהים.

קצת על האיפור – בגלל שהשמלה חשופה ובחרתי לשלב אותה עם עקבים גבוהים מאחר ומשהו נמוך יותר פשוט יעלים את זוהר שיש לשמלה הזאת להציע, האיפור חייב להיות מינימלי. לצללית בהבהירה ולמסקרה העדינה הוספתי סומק בגוון שיזוף (שלי אין) וליפסטיק בצבע השפתיים שלי כמעט. הצללית והסומק זוהרים בעדינות יתירה ולכן זה מספיק, בעיקר למישהי חיוורת.

לאיזה אירוע זה מתאים – זה מתאים כמעט לכל אירוע, אולי מלבד לכאלה שכל קבלת הפנים מתנהלת על דשא, אבל גם עם עקבים ששוקעים מעט בבוץ, אפשר להתמודד אם ממש רוצים להראות טוב. השמלה מתאימה לחתונה קלילה עם מסיבה קופצנית גם בגן וגם באולם. היית לובשת שמלה כזאת לחתונה של חברה טובה, אבל גם לחתונה משפחתית, לחתונה שמתקיימת בערב, אבל גם לאירוע על חוף הים בשעת שקיעה, אם מישהי חושבת לתפוס חתן בחתונה של חברים, זו בטוח השמלה הנכונה.

השמלה הכפרית הרומנטית

IMG_4940 IMG_4942 IMG_4939

מה ללבוש – שמלה קלילה מבד כותנה עם כיווצים בשרוולים ובמותן. הדקיקות שלה מאפשרת להימנע מחום הקיץ ולכל אוהבות הטרנד הרומנטי זו השמלה, כמובן רק לבדוק שאין זה מפריע לכלה שתלבשו שמלה בהירה. השמלה המדוברת היא בגוון אפרסק בהיר ואי אפשר לטעות ולחשוב אותה ללבנה, אבל בכל זאת, היא עדיין שמלה בהירה מאוד. שוב מדובר בשמלה שלא דורשת יותר מדי אקססוריז מאחר והחזית שלה מקושטת ברקמת פרחים כפרית. קצת שמלת שבועות, אבל אני הייתי הולכת איתה לחתונה בגלל שאני מאוד אוהבת חתונות שבהן כל האורחים מתלבקשים להתלבש בבגדים בהירים, זה תמיד מאוד שמח בעין ונורא מיוחד. מה שטוב בשמלה הזאת, זה שניתן ללבוש אותה לא רק לאירוע המדובר, אלא גם ביום יום. יש שיגידו שהיא אינה חגיגת מספיק, אולי. אני אוהבת פשוט.

לגבי הנעליים, השמלה הזאת נתנה לי אפשרות ללבוש איתה את אחד מזוגות הנעליים האהובים עליי באוסף שלי. אלה מן "קלוגס", אבל גם קצת "גלדיאטורים" בצבע אדום עז. כל האווירה הכפרית מקבלת עוד חגיגיות בשילוב עם הנעליים האלה. קשתות לשיער יתאימו מאוד לסוג השמלה הזה, כי אם כבר חוגגים, פריחה, אז זה יפה גם בשיער.

קצת על האיפור – לא צריך שום דבר מיוחד. איפור עיניים עדין, כמו קודם וליפסטיק. אני בחרתי בכתמתם הזה שלי, אבל כל גוון ורוד, או אפרסק או סתם גלוס שקוף לאוהבות הגלוס יהיה פה מושלם. כמובן שגם סומק עדין לא יזיק.

לאיזה אירוע זה מתאים – מתאםי לאירוע שמתקיים בפרדס, בגן אירועים פתוח באווירה כפרית או לחתונה לא קונבנציונאלית על צלע הר. מתאים גם לליד חוף הים, או לכל מקום לא פורמלי, כמו חתונה בחצר בית ההורים.. כמובן חתונת צהריים וכאלה שיבקשו מכם לבוא לבושים בהיר.

לסיכום

תיקיה חדשה (5) לפניכם תוצאות הניסוי שלי. כאמור, השמלות והאקססוריז מ"טנטי בקי" בוטיק, כל זוגות הנעליים הם מהאוסף הפרטי שלי וכמובן גם משקפי הגיק שיק הם ממש שלי.

האמת היא שהשראה לא חסר ואם היה לי קצת יותר זמן פנוי, הייתי מביאה הרבה יותר דוגמאות. חשוב לי שתדעו שאלה הן הבחירות שלי וכל אחד רשאי לחשוב אחרת על מה מתאים יותר ומה פחות. המסר העיקרי שלי זו עדינות ופשטות וכמובן Less is more , בעיקר כשמדובר באירוע כמו חתונה.

מזל טוב לכולם ותהנו בחתונות העונה!

תגובות

  1. אהבתי ממש את המראה הכפרי הרומנטי ....נראלי אני אקנה משהו בסגנון הזה(:

    השבמחק
  2. איזה פוסט מקסים!! ממש נהניתי לקרוא!
    שלושת השמלות ממש מחמיאות לך והן אופציות מאוד מוצלחות לחתונה, אבל מבחינתי- הלוק שהכי שבה את ליבי- היה שמלת הבלרינה. היא פשוט נראית כאילו נתפרה במיוחד בשבילך, מאוד מחמיאה למידותייך, גם הצבע מאוד מיוחד ובולט.
    עד לפני כמה שנים, כמעט לכל חתונה אליה הלכתי- לבשתי שמלה שחורה- כי זה כביכול הכי אלגנטי ובטוח. אבל..רק אחר כך הבנתי ששחור לובשים רוב האנשים לארועים, וכולם נראים אותו דבר. לכן, אני חושבת שעדיף ללבוש צבע מיוחד, שונה ובולט, במיוחד אם אתה אדם שלא בהכרח אוהב להתמזג בהמון, ולפעמים אפילו לבלוט מעט...
    כנראה שבגלל זה כל כך התחברתי לשמלת הבלרינה.

    השבמחק
  3. יופי של רעיון! הכי אהבתי את המראה הרומנטי והאמתי שגם את סוג האירוע שהתאמת אותו אליו.
    יופי של רעיון וגם של ביצוע.:)

    השבמחק
  4. אהבתי מאוד, הכל בעצם תלוי בסוג האירוע .
    לדעתי הכי חשוב שיהיה נוח ואורירי !

    השבמחק
  5. מקסים! השמלה הכחולה מאוד מחמיאה לך, היא אידיאלית לדעתי לחתונה.
    תהני ביפן ושמרי על עצמך! (אחח, איזו פולניות)

    השבמחק
  6. צר לי לאכזב, אבל השמלה הכחולה היא אופציה נוראית לחתונה - במיוחד של חברה טובה.
    מי שמתכננת לרקוד וכנראה גם להזיע צריכה לדעת שזיעה בשמלה כזו נראית מזעזע - במיוחד כשזה באזור שמתחת לחזה. קרה למישהי שאני מכירה בחתונה לא מזמן וזה מחריד!

    השבמחק
  7. ובכן, אני נאלצת הפעם לחלוק על ההמלצה.
    אבל לא לפני שאגיד שהבגדים מהממים, בעיקר אהבתי מאד את הבלרינה ואת הגיק שיק של המשקפיים.

    לגבי החתונות. לדעתי בחתונות החברות צריכות להתמקד לא בלהיות סקסיות, שזה תפקיד הכלה, אלא בלעשות שמח. וזה מתבטא בשמלות עם חלק תחתון רחב ומתנפנף, עדיף פרחוניות.

    הלכה למעשה. עוד שבועיים יש לי חתונה וכאן בשוייץ אין שום דבר לקנות. אני בונה על שעתיים בדיזנגוף שיספקו לי את הפתרון. תחזיקו לי אצבעות.

    השבמחק
  8. אוי, וחוץ מזה-אחלה, אבל אחלה פוסט! מאוד מרענן

    השבמחק
  9. לא לובשים שמלה בהירה לאירוע, אלא אם כן האורחים התבקשו להגיע בבגדים בהירים. זה לא מכבד את הכלה.

    השבמחק
  10. ספי טורקיז זה לגמרי הצבע שלך

    כל השמלות מדהימות כמובן, אבל הגוונים שלך במיוחד השיער הג'ינג'י עם הטורקיז פשוט הורס עלייך,

    את חייבת לאמץ את הצבע הזה.

    השבמחק
  11. פוסט מקסים. מאוד אהבתי את 3 השמלות אבל בעיקר את שמלת הבלרינה, באמת שיש בה משהו מיוחד.
    הקיץ הנושאים הללו עוד לא רלוונטיים.. אבל אוטוטו אני מתקרבת לגיל שפתאום כולם סביבי יתחילו להתחתן.. ואז אני אשמח להיזכר בפוסט הזה ולשאוב השראה :)

    השבמחק
  12. השמלה הכחולה כבשה אותי... היא מחמיאה לך מאוד, ונראה לי שבאמת אי אפשר לפספס איתה. לגבי הבד שלה - כמו שמישהי הגיבה כאן, נראה לי שיש צדק במה שהיא כתבה כי הבד הזה נהיה בעייתי אם מזיעים. יש לי חולצה מבד כזה בצבע דומה מטופשופ ולמדתי לקח לא ללבוש אותה למסיבות. את השמלה השחורה מדדתי בחום ואני חייבת לציין שהגזרה שלה מושלמת! לא ראיתי כזאת בשחור, אבל מאוד התלהבתי מהחומה... מקווה שוזמנת לעוד חתונות עד הטיסה ליפן ושתדווחי לנו מה לבשת. נשיקות!

    השבמחק
  13. הכי אהבתי את השמלה השחורה כבחירה לחתונה. השמלה הרומנטית יפה מאד אבל בעייתית מבחינת הבד הסינתטי שלה (מזיעים בזה נורא בריקודים) והכפרית נראית לי קצת יותר מתאימה לאירוע ביום ולא לאירוע כמו חתונה. השחורה פשוט אלגנטית ומכבדת אירוע מסוג זה.

    השבמחק
  14. אהבתי את המתגי חשמל

    השבמחק
  15. חברים וחברות - אני כבר בדרך לטוקיו, ואני חייבת לציין שלא כל כך הבנתי מה הבעיה עם השמלה בצבע טורקיז. כמה כבר צריך להזיע כדי שזה יהיה בעייתי וחוץ מזה היא פתוחה מתחת לבית השחי וכל יצור אנושי נורמלי מזיע וזיעתו מתאדה.
    בכל מקרה, לא נורא.

    ולכלכ מי שאמר שהמשלה הבהירה היא ליום מראה שהוא לא קרא את הפוסט.

    חס - אפשר לעשות שמח גם בשמלה סקסית. אני בטוחה ששעתיים בסנטר יספיקו למצוא מה שאת רוצה. אני מקווה שהתכנית לא השתנתה ואנחנו ניפגש.

    לאנונימי שאוהב מותגי חשמל - אני לגמרי מבינה, גם אני אוהבת.

    לכל מי שאהב עליי את השמלה בצבע טורקיז, אני אחשבו ברצינות להשיג לי משהו בצבע כזה. תודה רבה!

    נשיקות!

    השבמחק
  16. וואו ספי פוסט מדהים!!! אבל קצת התכזבתי כי אני מתחתנת בקרוב ו חשבתי למצוא גם טיפים לכלות ממך!!! הבחורה כל כך שיקית !!! אהבתי את כל התמונות אבל תמונה שאת בה בשמלה כחולה ועם הגב אלינו פשוט עוצרת נשימה !!!

    השבמחק
  17. פוסט מעולה!!!! אהבתי את של השמלות, במיוחד את הכחולה ואת הכפרית... השחורה מהממת אבל אני יותר נמשכת לדברים צבעוניים..
    אני חייבת לקפוץ לבוטיק הזה פעם, נראה שיש שם אחלה שמלות, בדיוק כמו שאני אוהבת

    השבמחק
  18. וואו, זה הכי מתאים לי עכשיו... ביום שני אני הולכת לחתונה שיהיו בה כל מיני אנשים הכי מגניבים, פלוס אנשים מהעבודה הקודמת שלי. מה שאומר שהלוק צריך להיות "אני הכי מהממת, החיים שלי פשוט מדהימים". לצערי, אף אחת מהאופציות כאן לא מתאימה לי - אני מחפשת משהו עם אפקט יותר פרוע, טיפה. בהצלחה לעצמי.

    השבמחק
  19. אני ממש מבואסת מהעובדה שבישראל, אלא אם את סלב שהולכת לפתיחות והשקות למיניהן, חתונה היא האירוע היחיד שמרשה לך ממש להתלבש יפה וגם אז אנשים פותחים עיניים ומרימים גבה.

    השבמחק
  20. renerene - אני לא ממש מומחית לכלות ולכל העניין הזה אבל גם כאן Less is more, הוא רלוונטי מתמיד. אני בטוחה שתיהי כלה מהממת! מזל טוב!

    marina - גם אני לא בעניין של שמלות שחורות, אבל זאת ניראתה לי כמו שילוב מושלם עם המשקפיים שלי ולכן החלטתי לנסות. אהבתך לשמלות צבעוניות לגמרי מובנת לי.

    Clothes on Trees - אכן המון בהצלחה לך! להתלבש לחתונה שחשוב להתלבש אליה מהמם זו עבודה לא קלה. אני בטוחה שתעמדי בה! ואני רוצה לראות את זה.

    CV - תמיד אפשר להתלבש יפה, גם ליציאה עם חברות או סתם לארוחת ערב. לא צריך להיות אכפת מכל מרימי הגבה. הם בטח לבושים איום ונורא. באמת דלא צריך לחשבו על אף אחד, העיקר שיהיה כיף ללבוש משהו מהמם.

    השבמחק
  21. וואו, כולן יפות! אהבתי במיוחד (לחתונה) את הכחולה - היא לא "השמלה השחורה הקטנה" ולא עושה תחרות עם הכלה. היא יושבת ממש יפה ומיוחדת גם. מקסים! :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!