עונת הפשפשים החלה

IMG_3600 IMG_3590 IMG_3561

בתמונות: אוברול מ H&M, קרדיגן בצבע אפרסק מהארון של אמא, תיק ממנגו, סנדלים מחנות הנעליים האהובה עליי בקינג ג’ורג’ ושרשרת משוק הכרמל.

אין כמו שוק הפשפשים, תמיד ידעתי זאת. ואני יוצאת בהצהרה כזאת כי אני לא מסתובבת שם מספיק למרות שאני גרה בתל אביב. עוד בימי התיכון הייתי רוכשת שם מדי פעם בגדים וזה בתקופה שכולם הלכו עם מכנסי קורדרוי מהשוק הפשפשים. העציב אותי שלא יכולתי ללכת איתם גם, כי הם היו גדולים עליי, אבל קניתי שם את מעיל הסטודנט שלי. הוא היה תכלת, מצמר עבה ונרכס בכפתורי עץ שנכנסים ללולאה ונשארים שם כדי לשמור עליי מפני הקור. הוא עלה 60 ש”ח ואני זוכרת עד היום, כשהמעיל כבר נמסר לויצ”ו או אולי נתרם לאירגון אחר, איך אמא שלי הזדעזעה מזה שקניתי מעיל מיד שניה. היא זרקה אותו על הרצפה ושנאה אותו בגלוי. אך באופן מפתיע היא התאהבה בו אחרי שבוע. וכל תקופת התיכון הוא שימש אותי, בנוסף למעיל הקורדרוי הגברי והחום שלבשתי לעיתים. האמת היא שעולים בי הרבה זכרונות משוק הפשפשים לפתע, אבל זה לפעם אחרת, אולי.

היום הלכנו השוקה לקנות מסגרות לתמונות ואכן מצאנו הרבה. המסגרות, מסתבר, מגיעות עם תמונה, שלדעתנו אולי לא ממש מעניינת אבל מביאה איתה ערך כשלהו. זה קשה להסביר, אבל נעים לראות את ההקדשה מאחורי התמונה משנת 1970 ולתהות לגבי האנשים שכתבו אותה. במהלך ההסתובבות בשוק יצא לי גם לקרוא מכתב שנשלח מהארץ בשנת 1958 שהיה מונח בקופסא מלאת מכתבים שלא ברור האם הגיעו ליעדם או לא. רפרפתי במבטי על תמונות שהיו שייכות לאנשים שלא הכרתי קראתי את ההקדשות שכתבו בשפות זרות. האמת היא, שהיום זו חווית שוק הפשפשים הכי טובה שהייתה לי. אולי זה כי באנו, אני ויקירי, למטרה מסויימת ולא סתם להסתובב ולהקשיב לאיש בחנות המכירות הפומביות מסיבר על חפץ אמנות שהוא “חצי אימפרסיוניסטי וחצי קוביסטי”. וגם כי מזג האוויר היה מושלם.

כשרוקננו את השוק ממסגרות היינו רעבים ואורן הציע שנאכל במסעדה בוכרית שהוא וחבר שלו אכלו בה פעם ושיש אפילו תמונה משם. ברגע שהתיישבנו זיהיתי מיד את העץ שבתמונה. זה היה סיום מענג לחווית השוק ואכלנו שם את סלט החצילים הכי טעים בחיים שלנו. במסעדת “התאומים”, ואני בכלל לא בטוחה שהיא בוכרית.

IMG_3539 IMG_3541 IMG_3562 IMG_3546 IMG_3543 IMG_3603

למרבה המזל, בילוי יום השישי לא הסתיים לו כל כך מהר. עשינו גם סיבוב קטן בפלורנטין, וראינו ספה מהממת ויקרה מדי בחנות רהיטים מתוחכמת. זה לא שאנחנו מתעניינים בספות, פשוט ההיא הייתה כל כך יפה ונוחה ומושלמת בדרכה הספתית. לאחר מכן מיהרתי למתחם גן החשמל ופגשתי את ליה וליאת חברותיי היקרות במסיבת רחוב שהייתה פשוט כיפית. חגגנו את פתיחת החנות של המעצבת אניה פליט. היה ממש כיף ושמח, ובעיקר מאוד מפתיע, או אולי בעצם לא, שאפשר לעשות מסיבת רחוב בתל אביב בצהרי יום שישי.

IMG_3608 IMG_3610 IMG_3607

תגובות

  1. תמונות מדהימות, בהחלט מעבירות את האוירה התל אביבית. חבל שלא רואים את הסנדלים מקינג ג'ורג' מקרוב...בכל מקרה אחלה אאוטפיט וגם החנות של אניה פליט נראית מעניינת.
    :)

    השבמחק
  2. אני מתכננת להגיע השבוע לשוק הפשפשים (כקונטרה לסיבוב בשבוע שעבר בכיכר המדינה). מקווה למצוא מציאות שוות.. מפה זה נראה מבטיח!

    השבמחק
  3. מקסים מקסים מקסים!
    בהחלט תמונות מדהימות.

    השבמחק
  4. הספקת לראות את המגפיים ?

    השבמחק
  5. היתה בהחלט מסיבת רחוב שווה עם אווירה כיפית,אנשים יפים מוזיקה מגניבה וכמובן החנות המקסימה!

    השבמחק
  6. ללוני- לא הספקתי כי שכחתי את הכתובת ברוב טיפשותי, אבל גם לא היה לי זמן. אלך לשם שוב בשבוע הבא, כך שבטח אציץ אז.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

זה המקום לתגובות שלכם, תודה!